fredag den 28. oktober 2011

Forandringens vinde blæser....

Forandringens vinde blæser. Nogle bygger læhegn-andre bygger vindmøller.

Netop hjemvendt fra det jydske efter et par mega spændende dage i Herning. Min mand og jeg har
optimeret vores viden ved den årlige kongres, som bliver afholdt af VSP (Videncenter for svineproduktion). Det har været et par spændende dage, hvor en masse viden skulle puttes på plads. De foredrag vi var til sammen, blev diskuteret, vendt og drejet. De foredrag vi gik til hver i sær, skulle vi selvfølgelig prøve at overgive til den anden på mest optimale vis. To dage med foredrag... det er rigtig meget viden, som man skal forholde sig til, sortere i og derved finde ud af, hvilke råd man kan tage med hjem og bruge i den daglige drift. Som jeg kort var inde på i et forrige indlæg, så er jeg jo ikke længere hjemmegående, men er startet i stalden. Jeg lærer tingene stille og roligt og jo mere der sætter sig fast, des mere spændende bliver det. Derfor er jeg også gået ind i det med hud og hår. Jeg er blevet selvstuderende :o) Jeg læser og læser, spørger og spørger og læser og læser. Hvis jeg skal arbejde i faget, så skal der også kunne ses nogle resultater, for ellers gider jeg ikke. Jeg vil være god. Jeg vil være rigitg god, og det kræver arbejde (og en masse tålmodighed fra kolleger, så TAK for det). Derfor har jeg fået en masse ud af at årets kongres, for der var en masse viden, som jeg nu kan tage med hjem og bruge i det daglige arbejde. Herhjemme har snakken de sidste dage narurligvis handlet om svin, optimering, økonomi, fremtid, håb, drømme, svinenotering, kornpriser osv. osv. Det har været et par hektiske dage.I går var vi alle herhjemme trætte og halvdelen af os havde hovedpine. Børnene har været hos deres bedsteforældre og de har sikkert brugt alt deres energi på at nyde forkælelsen med hele TO overnatninger og ekstra opmærksomhed. Resultatet blev at vi alle seks gik i seng kl. 19.15 i går :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar