fredag den 29. juli 2011

En naturoplevelse :)

For nogle år siden, da vi endnu kun havde to børn og et barn på vej, skulle vi på vores første "rigtige" sommerferie sammen som familie. Vi var enige om, at børnene havde godt af at opleve en uge uden tv, køkken, telefoner osv. Derfor faldt valget på camping... i TELT! Svigermor havde et familietelt vi kunne låne og min mor havde et campingblus. Ja hvad mere havde vi dog brug for. NU var vi klar til at tage på teltferie. MEN, første problem startede allerede hjemme i gårdspladsen. Bilen vi havde dengang, kunne på ingen måde rumme alle de ting vi mente vi skulle have med. For der  var selvfølgelig kommet langt mere til, end bare telt og campingblus. Hmmm.... vi sorterede kraftigt ud i bagagen og efter en times tid med putten ind i bilen, tage ud af bilen, flytte rundt osv, ja så var vi endelig klar til at køre.

Efter fem timer i bil (og med nogle meget eksemplariske børn på 1 og 3 år), ankom vi til campingpladsen. Det var et rigtigt dejligt sted! Vi fik slået teltet op, hvor servicehusene, legepladsen og poolen, lå lige omkring. Uhhh det kunne kun blive en alletiders mindeværdig ferie... og ja, det må man sige det blev! Altså mindeværdigt! Vi tog på telttur fordi børnene skulle opleve naturen på en anden måde og det var et mål der blev opfyldt :-) Om natten kom den værste sommerregn man kan forestille sig. Det blæste og regnede og regnede og regnede og regnede! Det kan så endda være okay, hvis det så ikke lige var fordi, at svigermor lige havde undladt at fortælle os, da vi lånte teltet, at der var huller i toppen! Vi var plaskvåde! Prøvede at ligge os sådan, at det var manden og mig der blev våde, så børnene blev holdt tørre. Vi lå med håndklæder hen over os og for det ikke skal være løgn, så forsvandt luften ud af luftmadrassen midt om natten! Aaarrj altså!
Da vi vågnede tidligt om morgenen var regnen aftaget en del. Faderen skulle lige ud og se om det  hele nu stod som det skulle. Han satte sig op, smed benene ud over luftmadrassen og PLASK!!!! Teltet var fyldt med vand! Børnenes legeting, malebøger osv næsten flød rundt i bunden af teltet. For det var nemlig et telt med fast bund, så det vand der var kommet ind kunne ikke komme ud!Tøjet i kufferten var vådt og måtte vrides! Vi så på hinanden, grinede lidt af situationen og blev enige om, at det var sidste gang vi skulle på telttur. Mens manden pakkede bilen, gav jeg børnene et varmt karbad og så kørte vi på hotel :-)

Børnene er blevet større nu og jeg har et stort ønske om en campingvogn. Økonomien er dog desværre ikke til det lige nu, for med 6 personer, så skal det jo være en stor en af slagsen. Jeg er bare overbevist om, at campinglivet er godt for børnene! Men hvad gør man så når pengene ikke strækker til en campingvogn...? Jeg fik den geniale idé, at vi da kan købe at telt og tage på campingferie i det, indtil vi får sparet sammen til en campingvogn :-)Da jeg på bedste overtalelsesmanér erklærede det til min mand, fik jeg et meget overraskende blik og et "ja, det lyder da som en god idé, men så skal vi også have et ordentligt telt". Er der noget at sige til at jeg elsker ham!

Nå, men nu har jeg så købt et telt (og luftmadrasser, soveposer osv) som skal afprøves for første gang her i den kommende weekend. Vi tager et smut til fyn til fætter-kusinefest og så må vi jo se om teltet er lige så fantastisk som jeg tror det er :-) Jeg skal selvfølgelig nok følge op på dén historie. Med det vejr meterologerne lover i weekenden, ja så kan det være vi bliver mindet om, hvorfor vi aldrig mere ville på telttur :-) Uanset vejret, så tager vi det som en oplevelse, ligesom vi altid gør!

Det nye telt er et Vango Tigris 800. Lidt billeder:)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar