søndag den 7. august 2011

At blive overvældet af sine egne følelser...!

I dag fik jeg endnu en gang bekræftet, at jeg er mega meget følsom! Jeg får ofte tårer i øjnene og klump i halsen og i dag var det så fordi, jeg pakkede en del børne/babytøj væk, som jeg ved, ikke skal i brug igen. Ihvertfald ikke hos os..!

Det er gudskelov ofte "gode" oplevelser der fremkalder tårerne. Men egentlig er det meget forskelligt, hvad der kan få klumpen i halsen til at titte frem. Det kan være glæden ved en venindes bryllup. Glæden når venner fortæller de venter barn. Den altoverskyggende kærlighed når børnene ligger trygt i deres senge og ser så smukke og fredfyldte ud. Medfølelsen når veninden fortæller om sine følelser ved, endnu en gang, at sende sin kæreste i krig i Afghanistan! Følelsen af afmagt, når billeder fra det hungersnødsramte Afrika går verden rundt osv osv. Jeg ville ønske jeg kunne styre følelserne lidt mere, men må nok bare indse, at jeg har følelserne liggende lige under huden og så må det bare være sådan det er :o)

Tilbage til babytøjet....
Jeg ved vi ikke skal have flere børn og det er egentlig helt fint med mig. Jeg skal ALDRIG være gravid igen. Jeg ved ikke hvem der har fundet på sætningen "den søde ventetid", men det er ihvertfald helt galt, er det! Graviditet er det værste og tiden efter med alt for mange kg. og en mega dårlig form, puha, det skal jeg ALDRIG mere igennem igen og det er skøøønt :o) Når det så er sagt, så er det jo ingen hemmelighed at det er manden i huset der har taget dén beslutning ;o) For jeg må nok indrømme, at hvis babyer kom med storken og hvis det ikke lige var for ni/ti måneders graviditet og efterfølgende bedstemor-krop, ja så kunne jeg da nok godt lige nappe to mere... men kun to ;o) På den anden side, så selvom jeg bliver utrolig påvirket hver eneste gang jeg skal pakke babyudstyr væk, så er der også en frihedsfølelse over det. Om få år er vi fri for bleer, barnevogn, højstol mm. og har 4 store seje børn som så kan hjælpe med babysitningen af venners børn :o)

1 kommentar:

  1. Årh lige det der med at pakke babytøj væk, det er altså også en, der giver klump i halsen og tårer i øjnene her. Det er jo en helt særlig tid, som man ved ALDRIG kommer igen - tiden med en lille ny baby, alle de helt store følelser, tiden hvor baby var helt afhængig af sin mor, alt det pakker man væk sammen med tøjet, som på underligvis er krympet. Jo større de bliver, jo mere kan de selv og jo mere overflødig bliver mor.
    Jeg får tårer i øjnene nu, hvor jeg tænker på at en dag kommer tiden også, hvor jeg skal sige, at vi aldrig mere skal have en baby i huset, men der er heldigvis (og forhåbentligt) en unge eller to til endnu;-)

    SvarSlet