lørdag den 14. september 2013

At kigge sine vaner efter i sømmene

Hej igen....


Der er en del der har spurgt til, om jeg har droppet bloggen. Det kan man faktisk godt sige -ihvertfald for hele sommeren 2013. Der har været meget debat i medierne, i forhold til, hvor meget tid vi bruger på de sociale medier og at mange folk rent faktisk bliver afhængige af blogs, facebook, twitter osv. Jeg besluttede mig for at se, hvordan det egentlig stod til med mit eget forhold til facebook, blogs, Apps osv. Altså kort sagt, hvor meget tid bruger man på det og kan det undværes? Nå, jeg gik i gang. Jeg startede med at slette alle apps, lukkede facebook ned og måtte kun bruge min tlf. til opkald og sms. Jeg fandt ret hurtigt ud af, at vanens magt er virkelig stor. Når jeg fx sad i bilen på p-pladsen ved skolen og ventede på, at pigerne fik fri, ja så rakte hånden automatisk ud efter mobilen og tommelfingeren trykkede på skærmen, der hvor app'en til Nyhederne, Facebook og Mails engang lå. Når jeg manglede idéer til aftensmaden, så rakte jeg ud efter min tlf. igen. Dette skete uhyggeligt mange gange i løbet af de første par dage, men efter en uges tid havde jeg faktisk vænnet mig til "det virkelige liv". Efter en lille måned skulle regnskabet gøres op. Hvad ville jeg gerne have igen og hvad har været store tidsrøvere, som man lever fint ude? Jeg fandt ud af, at min mail skulle på min tlf. igen. Det var virkelig irriterende, at jeg kun kunne åbne den, når jeg var i nærheden af en computer. Det samme gjalt faktisk facebook. Jeg troede egentlig, at grundlaget for FB er nysgerrighed!!! Eller det faktum, at man skal udstille sit helt perfekte liv, i helt perfekte rammer, sammen med de helt perfekte mennesker man omgås. Men men men, jeg blev klogere! Vi har været inviteret til 4 bryllupper i år og dermed 4 polterabender. Planlægningen af disse polterabender har foregået på FB og det gjorde det virkelig vanskeligt at være opdateret, da min FB var lukket ned. Personer jeg lige skulle have fat i, som jeg ikke havde nummeret på, var lige pludselig meget langt væk og jeg måtte tænke meget kreativt for at bringe en enkelt besked. Jeg fandt altså hurtigt ud af, at FB er langt mere end platte opslag, spilanmodninger og "Se mit perfekte liv". Mange af de apps jeg havde er ikke hentet igen, for størstedelen var spil, som børnene havde hentet. Nyheds-apps er tilbage ved siden af Facebook og mail, så tommelfingeren får altså ikke ro :-)
 
Mht. bloggen, så besluttede jeg, at lade den ligge i alle sommermånederne. Kalenderen siger nu, at sommeren er slut, så jeg vil byde efteråret velkommen og glæde mig til at skriveriet igen skal i gang.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar