onsdag den 22. februar 2012

Et udpluk af en hverdag...!

Vinterferien er overstået og vi havde i år valgt at tilbringe ferien i Lalandia. Lalandia er jo fyldt med børnefamilier og jeg tog mig selv i på et tidspunkt, at falde lidt i staver over en familie, der var på vej i badeland. Mor, far og fire børn. Jeg stod lidt og tænkte på, at de da godt nok måtte have noget at se til, når nu de var 6 i familien! Det er sjovt, for faktisk er det noget der rammer mig forholdsvis ofte. I grunden er det jo fuldstændig til grin, for jeg ved jo præcis hvordan det er, at leve i en familie på 6 :0) Alligevel tager jeg ofte mig selv i at tænke, at der må være meget der skal ordnes i en så stor familie,. Hmmm... jo det er der da også, men jeg tænker egentlig ikke så meget over det selv. Det er jo bare blevet en del af hverdagen.

Følgende er en lille flig af vores hverdag:


Lidt orden i rodet :0)

ALLE hjælper til... også de mindste...!

Hannah laver dej til pandekager....

....mens Caya skrælder kartofler.
Når der skal bages, skal der en del dej til...

....men så er der også pølsehorn til et par dage :0)


Børnene er nødt til at komme med på arbejde en gang i mellem, men de får små opgaver og så går det jo...!
VASKETØJ! Dét er måske nok det værste, for vi har sørme en del ;0)
 JO! Der er da måske lidt arbejde jo flere mennesker man bor sammen. Herhjemme har vi taget et aktivt valg om, at det er følelsen af samhørighed og roen ved at være hjemme, der vægtes højest hos os. Så hvis du en dag kommer forbi, så kan det sagtens være at vi har ladet hus være hus og vasketøjet og støvet er måske det første du ser... Men mon ikke de fleste er bedøvende ligeglade, hvis bare kaffen og hyggen er god!???

1 kommentar: