fredag den 18. maj 2012

Fødselsdagstanker

Hurraaaaa, i dag er min fødselsdag :) og i modsætning til sidste år, så synes jeg ikke det er så slemt endda. Sidste år, fyldte jeg 27 og dét var altså mere end jeg lige kunne klare. Jeg synes det var SÅ tæt på de 30 år og det var altså alt alt for skræmmende! På min fødselsdag laver Christian altid aftensmaden og han er super god til det. Sidste år var vi ikke rigtig forberedt. Christian havde meget travlt på job og anede ikke hvad han skulle lave og jeg havde af gode grunde ikke handlet ind til det. SÅ vi blev enige om, at han kunne lave maden om lørdagen. Jeg tænkte, at vi bare laver noget pasta og kødsovs, åbner en flaske rødvin og bare hygger. For det kan man jo sagtens selvom menuen "bare" står på pasta. Men men men, Christian mente, at når nu vi skulle hygge ekstra lørdag i stedet, så kunne han jo lige så godt tage til fodbold. Så da han spurgte, tænkte jeg "ej, dét mener du bare ikke!!" Det er da min fødselsdag og DU skal være hjemme og hygge om MIG, for jeg er mega nede over at bliver GAMMEL". Men som den søde rare kone jeg nu engang er, så kom der noget helt andet ud af min mund "ja det kan du da bare gøre". Sikkert efterfulgt af et "Hmmfff" og øjne der skriger af "DET MENER DU FANDME IKKE!"

Så altså, da klokken var 17.30, sad jeg alene hjemme med børnene, pastaen og mit "gud hvor er jeg gammel-humør". Jeg besluttede mig for, at åbne en flaske vin og drukne min skuffelse :-D
Da børnene var lagt i seng, ringede min gode veninde. Halvsnaldret, fik jeg læsset ALLE mine utilfredsheder af og fik det straks bedre. For der er nu ikke noget bedre end en god forstående veninde i sådan en situation :-) Vi talte i et stykke tid og lettet for utilfredsheder gik jeg i seng!

Næste dag da jeg mødte på arbejde med den største hovedpine, så Christian på mig og spurgte om jeg var dårlig, for han mente ikke, jeg så så godt ud. Jeg kiggede på ham og det fik ham så til at udbryde "hvor meget vin drak du i aftens!!!".... "Rigeligt" svarede jeg :-)

Nu sidder jeg så her et år efter og har det rigtig godt med at fylde et år mere. For det er jo bedre end alternativet, for tænkt hvis man ikke fik lov! Jeg blev vækket af mand og børn med flag og fødselsdagssang og stod op til et lækkert morgenbord med varme rundstykker, kaffe, flag og det hele. Min veninde og hendes børn kommer på besøg i løbet af dagen og i aften kommer der nogle venner og spiser... Og det bedste af det hele er, at jeg, allerede da vi spiste morgenmad, fik en sms fra min yndlings fætter, som også har fødselsdag i dag. Han fik hjertestop for nogle måneder siden og gav os alle et KÆMPE chok. Lige præcis dén sms, er nok den bedste fødselsdagsgave i år, for en fødselsdag uden en spydig bemærkning fra ham, er slet ikke en rigtig fødselsdag :-)

Årets lektie må være
  • at man skal sige tingene lige ud til en mand a la "nej, jeg vil faktisk helst have du bliver hjemme fra fodbold i dag og hygger sammen med mig"
  • at man skal sætte pris på at få lov at holde en fødselsdag mere
  • at man skal huske at fortælle dem man elsker, at de er vigtige brikker i ens liv og at det ikke vil være det samme uden dem (ja, Mads, dén var til dig!!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar