søndag den 9. december 2012

De skal få, skal de!

Børnene sagde, den anden dag, at de glæder sig meget til, at vi skal pynte juletræ. Jeg smilede ved tanken og svarede, at det kan jeg godt forstå, for det er også så hyggeligt. De begyndte at snakke om juletræspynt, som vi slet ikke har og det gik langsomt op for mig, at de store smil og forventningsfyldte øjne, slet ikke skyldtes vores eget juletræ, men derimod mormor og morfars. Hvert år pynter de juletræet med mormor den. 23. december og det er noget de virkelig ser frem til. Jeg troede det "bare" var pga. hyggen, men nu er jeg blevet klar over hvad der virkelig ligger til grund for det hele... Jeg citerer lige "mormors juletræspynt er SÅ flot. Hun har så mange flotte kugler og glimmer og vi må selv bestemme, hvor vi vil hænge det på træet. Vores eget juletræ er SÅ kedeligt og du skal altid bestemme". Af hvad? Tag lige kniven ud af mit hjerte igen tak! Tænk, her gik jeg og troede, at børnene var fuldt ud tilfredse med vores, synes jeg, smukke enkle juletræ, men nej, det er KEDELIGT! Børnene vil have kugler, glimmer og glitter, så det skal de få, skal de. Jeg har været ude og købe en masse kugler, i mange forskellige farver og med masser af glimmer, for nu skal de dætme få juletræspynt skal de :0)



Store julekugler fra Kræmmerhuset i Nakskov

Julestokke fra Ib Laursen. Købt i Kræmmerhuset i Nakskov



GLIMMER!

 
Jeg er meget spændt på at se, hvordan vores "nye" juletræ kommer til at se ud. Der er selvfølgelig også indkøbt lametta og det er ellers ikke noget jeg er vild med, men måske jeg bare skal vænne mig til det ;0)

Selve juletræet var vi ude og fælde i går, hvor vejret var helt fantastisk til netop dét. Der var meget lidt vind og sneen dalede stille ned. SMUKT! Vi var et smut i julebyen i Nakskov, hvor børnene fik lækre pandekager og popcorn og så smuttede vi på juletræsjagt bagefter. Vi fandt et fint træ til os selv og et til mine forældre. Jeg har nemlig lavet en aftale med min mor i år om, at vi sørger for at fælde og bringe hendes juletræ og så sørger hun for at stege og bringe vores ænder juleaften... super aftale, synes jeg selv!

Mormors og morfars juletræ er fundet og ved at blive fældet
 
 
Sigrid og jeg kommer med vores eget træ
Vi plejer at pynte juletræ d. 23. december, men jeg synes egentlig at det er lidt synd, man kun kan nyde træet i så kort tid (allerede 2. juledag er jeg træt af julen og kan ikke vente med at få træet ud og pynten ned). Børnene går på juleferie d. 21. så måske vi skulle pynte det den dag i år. Hvornår pynter I juletræet?
 
 
 
 
 
 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar